השקעות נדל"ן ברומניה

המדריך המלא להשקעות נדל"ן ברומניה

השקעות נדל"ן היו מאז ומתמיד מקור השקעה משתלם ומקור הכנסה יציב, המספק עוגן פיננסי לכל מי שביצע את ההשקעות במקום הנכון ובזמן הנכון. בשנים האחרונות השקעות נדל"ן ברומניה נהפכו לפופולאריות במיוחד, עקב צירוף ייחודי של נסיבות שהופך את רומניה ליעד מועדף להשקעות נדל"ן מוצלחות.

למה דווקא רומניה?

המשבר הכלכלי הגדול של 2008 ומשבר האשראי שנלווה אליו, פגעו קשות בכל מדינות אירופה. עם זאת, רומניה ראויה לציון בכל הקשור להתגברות על המשבר ואף זוכה לשבחים מצד כלכלנים בעלי שם עולמי ומראשי האיחוד האירופאי. התל"ג ברומניה מטפס באופן יציב, שיעורי האבטלה הולכים ויורדים והמשכורת הממוצעת עולה בהתמדה. אוכלוסיית המדינה כוללת קהל צעיר, מבוסס ואיכותי המגלה ביקוש גבוה לפתרונות נדל"ן וכל אלו הופכים את רומניה ליעד מוצלח להשקעות וספציפית השקעות נדל"ן ברומניה מתגלות כמשתלמות במיוחד.

השקעות נדל"ן ברומניה בלי לחשוש

אחת הסיבות שרומניה התאוששה במהירות יחסית מהמשבר הכלכלי שפקד את אירופה, היא השינוי המהפכני שביצעה המדינה במדיניות המיסוי והתמרוץ של משקיעים זרים. לכן, אם אתם מתלבטים לגבי הנושא של השקעות נדל"ן ברומניה אך חוששים מהשקעה לא מוצלחת, חשוב שתדעו כי מדיניות המיסוי כיום גמישה מתמיד ובנוסף המדינה יצרה מערכת ביורוקרטית יעילה המאפשרת השקעות בקלות, תוך כדי שהיא מעניקה תמריצים והטבות למשקיעים מחו"ל וכמובן גם מישראל. עם מעט תכנון נכון, השקעת נדל"ן ברומניה יכולה להתברר כצעד הכלכלי הכי נכון ומדויק שעשיתם.

באילו ערים הכי כדאי לבצע השקעות נדל"ן ברומניה?

רומניה היא מדינה גדולה עם כ 20 מיליון תושבים המתפרסים על פני ערים וכפרים רבים. מבין ערי המדינה, יש שלוש ערים שבולטות לחיוב בתחום של השקעות נדל"ן ברומניה ובכלל:

  1. בוקרשט – עיר הבירה של רומניה, המכילה כמה מיליוני תושבים ומהווה את המרכז הכלכלי, התרבותי והשלטוני של המדינה. הביקוש לנדל"ן בבוקרשט גבוה יחסית להיצע, מה שגורם לעלייה תמידית במחירי הדירות, שהופכות להשקעה משתלמת.
  2. טימשוארה – עיר המכילה את אחת מארבעת האוניברסיטאות הגדולות ברומניה, מה שהופך אותה למוקד משיכה סטודנטיאלי ויעד מועדף להשקעות נדל"ן ברומניה בדירות סטודנטים.
  3. בראשוב – העיר השלישית בגודלה ברומניה ומוקד תיירותי וכלכלי משמעותי. בעיר מתגוררים כמה מאות אלפי תושבים.

למה להיכנס לתחום של השקעות נדל"ן ברומניה ולא בארץ?

ראשית, כפי שצוין קודם לכן, רומניה חוקקה שיטת מיסוי חדשה, המתמרצת משקיעים זרים לבצע השקעות נדל"ן ברומניה ומסייעת לתהליך להיות קל ופשוט יחסית. שנית, בחלק גדול מהמקומות הביקוש עולה על ההיצע ולכן מחירי הדירות מטפסים בהתמדה. כתוצאה מכך, אחוזי התשואה על השקעות נדל"ן ברומניה גבוהים משמעותית מאלו של הארץ. אם בישראל תשואה ממוצעת על נדל"ן עומדת על 3%-5%, הרי שברומניה התשואה הממוצעת הינה 7%-12% וזאת כאמור תמורת השקעה נמוכה יחסית.