השקעות נדל"ן ברומניה

השקעות נדל"ן בפרויקטים בבוקרשט

יש לא מעט ישראלים שמחפשים השקעות בחו"ל. לא כולם יודעים איפה כדאי להשקיע ורבים עושים גם לא מעט טעויות, אבל אחד המקומות המבטיחים ביותר, אחת הערים המבוקשות ביותר בשנים האחרונות שגם רבים מהישראלים גילו, היא בוקרשט. השקעות נדל"ן ברומניה לא חסר בין אם זה במסחר ובין אם זה במגורים, ובוקרשט הולכת והופכת ליעד מרכזי להשקעות הללו.

מי שבעיקר דואג שזה יהיה ככה זו הממשלה הרומנית. היא כמעט ולא מפריעה לאזרחים זרים להשקיע בנדל"ן ברומניה מה שיוצר דירות להשקעה בבוקרשט שניתן לרכוש בקלות יחסית. אז הנה קצת על התהפוכות שעברה רומניה ועל היתרונות של השקעות נדלן בבוקרשט.

הקירבה היחסית לישראל

לא סתם דירות להשקעה בבוקרשט הפכו עבור לא מעט ישראלים לנחשקות. יש יתרונות רבים בהשקעה ברומניה בכלל ובבוקרשט בפרט, אבל מה שמושך רבים היא הקירבה הפיזית. קל וזול יחסית "לקפוץ" לבוקרשט אחת לכמה זמן כדי לבדוק מה קורה עם הנכס והאם הוא מנוהל כמו שצריך, מה שמסיר לא פעם את החסם הפסיכולוגי מהשקעה במדינה זרה. בנוסף, יש לא מעט ישראלים שלומדים בבוקרשט וכמעט כל אחד מכיר לפחות מישהו אחד שנמצא שם, מה שמאפשר קלות רבה יותר בהשגחה על הנכס.

הנפילה וההתרוממות בחזרה

רומניה עברה כמה תהפוכות בשנים האחרונות בכל מה שנוגע לנדל"ן כשבתחילת שנות ה-2000 היא פרחה והיתה יעד מבוקש למשקיעי נדל"ן ישראלים. אבל השקעות נדל"ן ברומניה על ידי ישראלים ובכלל נעצרו בין השנים 2008 ועד 2013 בשל המשבר העולמי שהיה, ורק בתחילת שנת 2014 נרשמה התאוששות. מחירי הנדל"ן החלו לעלות ורומניה בכלל ובוקרשט בפרט החלה להיות מבוקשת שוב על ידי ישראלים רבים. דירות להשקעה בבוקרשט שוב ניקנו והפכו ליעד המרכזי להשקעה בשונה מפעם, אז משקיעים קנו נכסים גדולים, בניינים ועשרות דונמים מה שהיום עדיין פחות בטוח.

אוכלוסייה גדולה של מחפשי דירות לשכירות

אז למה דירות להשקעה ברומניה וספציפית בבוקרשט הפכו למבוקשות מאוד? יש לכך כמה סיבות כשהסיבה העיקרית היא הביקוש הרב לנדל"ן. כפי שציינו יש לא מעט ישראלים שלומדים בבוקרשט וכמוהם יש עוד רבים מכל רחבי העולם שמגיעים ללמוד בעיר, מה שיוצר ביקוש לדירות סטודנטים. התשואה בעיר היא של בין 8 ל-10 אחוזים כשמחיר דירת 2-3 חדרים הוא כ-300,000 ₪ ומחירי השכירות נעים לדירה כזו סביב ה-30,000 ₪ לשנה. מתמטיקה פשוטה מגלה שדירה כזו יכולה להחזיר את עצמה בתוך כ-10 שנים!

אם גם אתם חושבים על השקעות נדל"ן ברומניה וספציפית השקעות נדל"ן בבוקרשט אתם בכיוון הנכון. כדאי שתתייעצו עם האנשים הנכונים לפני כל צעד שתעשו בכיוון כדי שבסופו של דבר תקנו את הנכס הנכון בלי לעשות טעויות מיותרות וההשקעה שלכם תהיה השקעה רווחית ומשתלמת שתביא לכם תשואה נאה.